bio

Jag ska ladda min lilla kamera och ha med i handväskan hela tiden. Den är liksom lite mer diskret. Att ta upp min canon o fota med skrämmer de flesta. Dessutom är den lilla så jättemera praktiskt. ja ja och ja.

Ikväll ska vi gå på bio och käka lite. I söndags tvingade jag med dirken för att se "valentines day", så ikväll ska vi se wolfman för att kompencera kalaset.

Väldigt lustigt att gå på bio här, "riktiga" afrikaner och svenskar har inte samma slags humor. Dom har någon slaga "american funniset homevideo"-humor. Då dirken är någon härlig europeisk mix med viss export skrattar vi iallafall samtidigt.

Då homosexuallitet är "olagligt" här var det förbannat roligt när en svart fet man ställer sig upp i lokalen och säger "hey you blexum" när en man kysste en annan i filmen. Förbannat roligt! 'Blexum' betyder ungefär liten skurk, blexum är något som du säger till ett barn som snor kakor ur en burk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0