suuuuusi

igår var det bio och sushi som gällde.

Vi gick till "ocean basket" som tydligen ska vara bäst på sushi här i swakop, jag klagade ej. Vi tryckte i oss 12 ostron när vi ändå höll på, vilket faktiskt börjat bli en favorit hos mig.

Men jag måste ändå säga att det absolut bästa med att äta ute här är att doggybag är lika naturligt här som att man får en kniv och en gaffel. Det är faaantastiskt och väldigt annorlunda!
Oavsett som du äter på Kentucky fried chicken eller på en 5 stjärning restaurang så är det visst en självklarhet att ta med maten du inte ätit upp. Servitrisen tittar till och med lite smått snett om du inte gör det. Detta gäller även vinet du inte druckit upp.
Många här använder dessutom sina rester till carguardsen som står utanför och vaktar din bil. Detta är själv något jag inte tänker prova mig på då jag tycker att det känns förbannat konstigt att ge någon annan mina rester. Men dom blir i ärlighetens namn väldigt glada.

Så, Hanna - detta är ditt restaurangparadis vid ev. bakfylla!


Då dirken hade jour fick jag trycka ostron i ensamhet i 15 min.
Här är jag halvvägs. Inga konstigheter.





Kommentarer
Postat av: M

Ang. Jolie -En riktig man har en riktig hund.. som jag brukar säga..



Jag vet att du har det underbart och bla bla så det behöver jag inte fråga. Själv sitter jag och äter tomatsoppa- mixade tomater, basilika, lök, kryddor och jaaa inte så mkt mer. Miiicket gott! Jag får nog springa förbi prssbyrån och haffa några bullar om jag ska stå mig på mitt seminarium i sakrätt som börjar om en liten stund. Närmare bestämt 10 min. Time för att att klä på sig och packa kappsäcken för ännu en alldeles förträfflig trevlig eftermiddag innanför de vita betongväggarna med klasskamraterna (Y)

2010-04-08 @ 14:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0