Twyvelfontein, del 1

Vi åkte till Twyvelfontein, ungefär 30 mil norr om Swakopmund, torsdag till lördag på lite semester. Dirkens mamma fyllde 56 i fredags, där av den lille utflykten.



Några damer hade fått lite problem med deras bil, så vi stannade för att hjälpa dom. Då det inte finns bensinstationer så långt ögan kan nå där ute.



Damerna såg ut att ha druckit vin de senaste 20 året och tydligen dagen innan också. Vi frågade om de ville ha vatten eller något annat att dricka.
-"En sexa whiskey eller öl.. om du har?" fick dirkens pappa till svar. Damen fick en öl och luft i däcket.

 



När vi väl kom fram till "lodgen" tog vi en varsin lite powernap. När vi nappat klart var det dags att ta sig an buffén i restaurangen. Här Ser vi Mamma Redman, den yngste Redman och Pappa Redman.



Jag passar på att festa till det med lite kaffe efter buffén, det gick så vildt till att jag både testade krokodil och kotunga. Att äta kotunga var ganska gott, men konsistensen va hemsk. Det kändes som att jag körde en långtradare med den döda kon, lite bon jovi på det och vi hade vart all set.



Sen gick vi tillbaka till våran stuga för lite vin och sällskap. Dirkens pappa hade lyckats smyga med en gitarr i bagaget som han spelade flitigt på. Dirkens mamma fick också hennes presenter av oss och grattisönskningar.


Jag som har skaffat mig ett par sprojlans springdojer passade på att använda dom. Jag var uppe med tuppe, närmare bestämt klockan 7 för en liten runda i det vilda. Det var ett underbart och givande möte mellan mina fötter och skor - ren magi skulle jag vilja påstå! Jag ger mina skor 5/5 toaster! Mötet mellan mig och natur var inte heller så jäkla dåligt faktiskt, rent fantastiskt om jag får säga det själv.

Jag passade på att att dokumentera händelsen, då jag sällan eller aldrig tar mig an expeditioner som dessa. Men för att inte ta er allt för hårt på mattan så vet vi ju alla är frukostbuffar mellan 06.00 - 09.00, att sova ut är inte ens pytte möjligt.





Här är den lille stugan vi bodde i under helgen. Ni kan se mitt och dirkens rum, det är de med öppen dörr.




Här sitter jag och tar in frukostbuffén, men ser mig knappt men det var utsikten jag ville ha kort på. Det var inte alls speciellt tokigt att dricka kaffe och snattra på en toast till det.


Nu ska jag krype ner i sängen tillsammans med dirken och steig larsson. Jag har tagit ner garden och läser nu den sista boken på engelska. Går mycket bättre än jag trodde. Jag trodde inte att det skulle bli någon flyt i läsningen, men tänk så fel jag hade. Jag sträckläser men petar dirken på axeln ibland med ett - vad betyder det här ordet?

Fler bilder dyker upp imorgon eller så fort jag får tid från steig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0