10 juni

nu är det dags att sätta eld på det här stället! jag ska åka o köpa lite ljus att fylla lägenheten med (då mitt lampprojekt ligger på is)

först ska jag hoppa in hos dr dirk för lite chitchat om visum och flygbiljetter, sen bär det ner på el city. Tar nog med kameran idag för att fota lite, tarvligt väder men kan va intressant ändå. Jag har dragit mig för att ta med kameran då jag kommer att bli attakerad av små svarta män som vill sälja stenar, nyckelringar och deras söner till mig. Då jag tydligen har ett skandinavutseende som inte går av hackor så är dom ivriga nog ändå. Jag har ingen aning om hur dom ser det då de flesta här är blonda. Dirk påstår att det är mina kläder. Fortfarande ett mysterium för mig men dom tar det lugnare när jag stakar mig fram på afrikaans.

behöver föressten tips på lektioner i svenska för dirk, mitt huve står still då han kan de mesta. Klockslag, räkna till hundra, månader, årstider och "vad heter .. på svenska?" samt jag tycker, jag vill och samma sak i frågandeform. grabben måste nämligen kommunicera med farmor och farfar på ett vettigt vis när vi kommer till sverige.

Appråpå sverige! Grattis Sanne på studenten, du ska få ett litet gosedjur (alt. ett litet negerbarn från kåkstaden) i aug!



Kaffe i wambustolen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0