igår och idag

Igår var det spa- och pluggdag. Började med att åka till spat med nelie (dirkens mamma), där blev det en ryggmassage och franskmanikyr. Min rygg gör ont och det ser ut som om jag har porrfilmsnaglar. men roligt var det.

senare var det plugg som gällde, skrev halva mitt prov och ska göra andra halvan idag. När dirken kom hem lagade jag krubb till honom medans han powernapade. Dirken var nöjd och kallade maten för great success.
var meningen att vi skulle spela biljard senare på kvällen men jag var alldeles för trött för det så vi ölade lite hemma istället och hyrde en "old dogs". filmen var så dålig att vi stängde av den och gick o la oss tidigt. Dels för att vi var trött som små grisar men också för att vi båda skulle upp tidigt. Jag skulle plugga och dirken skulle göra 2 operationer vid 7.00.

När jag sitter och myser lite i soffan med en windhoek + dirk som ska göra lustiga ljud när han tar kort på mig.
 



min dag ser större delen ut såhär.. plugg plugg plugg.




Det här är förövrigt min lampa som jag gjort, den ser inte så jäkla tjusig såhär uppifrån men på kvällen när den är tänd så blir det ett väldigt fins "ljusspel" som ernst skulle säga. Jag vill slänga den då den börjar se mer ut som en köttbulle än lampa, använde för mycket tråd så den skjunker ihop. Jag får inte slänga den då dirken tycker att den är charmig.






Så, nu när jag pluggar och tycker att det finns viktigare saker att göra som "måste göras". Så det här är mitt nya projekt, det blir en stoooor lampa. to be continued som man säger på utlänska








Kommentarer
Postat av: mamma Sigrun

När jag gjorde trådlampor i min ungdom...evigheter sen., så använde jag tapetklister på trådarna så att det blev styft. bara ett tips ....lycka till!

2010-06-04 @ 19:12:06
Postat av: mamma

När jag gjorde trådlampor i min ungdom. evigheter sen...så använde jag tapetklister på trådarna för att det skulle bli styft. lycka till stumpen! kram mamma

2010-06-04 @ 19:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0