storm

idag är sandstormarna här på riktigt, det är väldigt intensivt och ja.. storm helt enkelt. det håller på mellan 02.00-12.00, efter det är det riktigt riktigt varmt och soligt väder. Paradisväder!

När det här händer måste vi stänga alla fönster och dörrar för att det inte ska komma sand in, något det gör ändå även fast de är stängda. Dirk och jag plockade in allt på balkongen inatt då de "flög runt". Endel bilar kan inte ens köra då de inte kommer någonstans pga vinden/stormen, vinden är starkare än motorn. Träden står i nästan 90 graders vinkel och det är sand från öknen precis överallt. Våran lägenhet knakar och fönstrerna dallrar.

Större delen av de vita här pratar om detta väder som något positivt "få värme mitt i vintern", det blåser ju på dagarna men kvällarna och eftermiddagarna är ju fantastiska. Jag håller med, men jag kan inte riktigt njuta fullt ut av detta när jag tänker på dessa människor. Närmare 15.000 människor bor i kåkstäder i swakopmund, jag vill nog inte veta hur deras hus ser ut när vår lägenhet knakar.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0