kines mamma!

idag klockan 17 gick jag och annie på promenad. jag tyckte att eftersom att hon varit ensam i 3 timmar och inte fått sin morgonpromenad ska jag ta ut henne på en hejdundrandes promenad. Jag håller på att vänja henne med nya miljöer, djur och människor. Så nu har vi ändrat rutt! Vi går nu i swakopmunds beverly hills! detta betyder också att varannat hus har den största vakthunden du kan tänka dig, dessutom gärna två stycken. Annie måste vänja sig vid skällande hundar tänker jag. Vi går förbi och annie är mottligt kaxig med nyfiken, när hon kommer till mig istället berömmer jag henne. Gott så! När vi gått en bit får hon springa på stranden fritt och vi brukar hoppa över stockar som drift upp på land. Vi härjar och leker aport och allt möjligt tjaffs. Sen går vi hem. Samma rutt och annie går finare än någonsin. Annie har så jävla mycket energi att det bästa är att trötta ut henne innan vi ska ut, tillexempel på helgerna.

MEN!

nu när jag gick med henne tänkte jag hur länge ska man gå med en valp egentligen? vad är måttligt?  jag googlar.

ja..

Annie ligger brevid mig helt slut! sover som en stock. det står att man helst inte ska gå med valpar på långa promenader och att 15 per dag räcker. alltså, 5min x 3. Annie gick på promenad på 45 minuter.

jag känner skam, ångest. jag känner mig precis som dom gymnast kines barnens mammor. tvingar sitt barn till att motinera ihjäl sig. varenda jäkel har väl sett en dokumentär om det, och det är ju hemskt! Det är nästan som om jag väntar på att janne josephsson ska komma och knacka på här vilken sekund som helst för att fråga ut mig.
Fråga om jag tycker att det är rimligt att ha ihjäl min käraste ägodel på detta viset? Är det kanske för att jag är lite knubbig själv? Försöker skjuta över min sambofettma på hunden? den sådär josephsson alltså, han kan hålla på.


Så seriöst. Matilda! Hur länge kan jag gå med henne? Hon är en brat terrier på nästan 3 månader med sjukt jävla mycker energi men också rätt passiv. Hon kan sit, fot, apport. En mini patcha med gigantiska ögon.

Hon kommer se ut sådär när hon blir stor.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0