att ligga i dvala.

Så.

Då börjar vi.

En vanlig dag i namibia.

Jag vaknar vid 10, drar i mig kaffe tillsammans med en cigg i soffan. samtidigt brukar jag surfa för att uppdatera mig på både facebook och aftonbladet. jag läser de bloggar jag lagt till som favoriter. jag tar in min sverigedos, det brukar ta ungefär en och en halvtimme. Så runt 12 brukar jag slänga ihop lunch till dirk. klockan 14 åker han tillbaka till jobbet. jag planerar min dag, ska jag städa lite? ska jag handla lite? ska jag måla lite? så brukar det hålla på. jag ringer hanna och frågar vad hon gör, hon gör ungefär samma sak. hanna brukar plugga på förmiddagen så vid denna tid är hon klar. jag åker hem till henne, vi pratar skit och kanske bestämmer oss för att gå på stan.

klockan 17 kommer dirk hem. då hittar vi på saker, allt från himmel till jord.
på torsdagar har vi ladies night. jag hanna och brudarna vi hänger med där.

Nu kan man ju tycka att det låter jävligt tråkigt och att jag egentligen inte gör någonting, men så känns det iallafall inte. Så länge man är lycklig kan man göra vafan man vill tycker jag. Om det nu är att kolla på gossip girl med en påse chips på magen klockan 14 på dagen med ett "jag har precis gått upp"-ansikte och en andedräkt som punkt på det hela. Bara man säger att "jävla i min låda va lycklig jag är!" så är det lugnt. Att däremot göra samma sak och tycka livet är skit är bara sorgligt. Jag är jävligt lycklig av att vara hemma-flickvän, det är min grej. så nu har vi det ur världen. men det va ju inte deeeet de skulle handla om, nu spårar jag. haha

Här i sverige finns ingen dirk. Så jag vaknar vid 15-16. går och lägger mig runt 01.00 som vanligt. jag dyngsover alltså i 13-15 timmar. inget ligga och snooza - sover! när mamma inte jobbar brukar hon komma in och spruta vatten på mig vid 11, det fungerar. inget annat. jag vaknar inte! haha

Så, min kropp ligger tydligen i dvala. jävligt poetiskt om jag får säga det själv! haha. dirk säger att den tydligen kan göra det, ställa sig in på ide (som en björn) när man inte har något att egentligen göra. den tror att den sparar sig för något. Så damen ligger i ide nu när hon inte har sin kärlek runt i kring sig. 

idag ändrar vi på det. jag vaknade vid 16 idag och nu är det meningen att jag ska vara vaken till 21.00 imorgon kväll, skaka liv i denna jäkla kropp och säga "hööödeduuue, så kan du inte hålla på!"

Ikväll ska jag måla, läsa ut en bok, sticka, kolla på film. vid 8 ska jag knata mig till sporthallen för att träna. jag gissar att jag kommer äta frukost vid 10. sen är vi i gång.

EXPEDITION BJÖRNEN SOVER har precis startat.



translate:
just some shit about that im sleeping alot in sweden and its time to change that. i wouldn't recomend google translation, since it will probably just make me sound negative. It attend to do that. google translation is evil!
 

Kommentarer
Postat av: din kompis Hanna

Lycka till!

2011-02-16 @ 08:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0