soppa för små hästar som mig

ikväll står det soppa på menyn!

då jag som vanligt aldrig är nöjd med hur ett recept redan är gjorde jag såklart lite ändringar.

dirk och jag äter nästan 1 kilo vitlök i månaden, inget skämt. jag köper färdighackad/pressad på burk som innehåller 150 gram. på en månad köper jag 6 st. 900 festliga gram. iallafall.

jag tjottar i ungefär 7 vitlökar i denna soppa, 7 cm ingefära och 2 buljongtärningar.
citrongräset var gammalt i affären så det skippade jag helt, det fick bli en pressad citron i söppan istället.
jag som dessutom föraktar koriander strök det för länge sen
sen brukar jag inte heller steka kycklingen så jäkla noga, godare att ha den kokad än stekt i söppa.

så det var mina små tips till denna soppa! till detta dricker jag ett vin för 32 kr som jag köpt på närmaste BP-mack. ja.. just det, det här för att vara exakt.

bon-apple-titts!







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0