spakväll

det är lite skönt att vara ensam faktiskt. igår snaskades det scones med te framför desperate housewives. sen blev det ett bad med ansiktsmask och hårinpackning. det gick sådär.

jag hade hottat till det med ljus, badsalt i mängder och massvis med babyolja. där låg jag och göttade mig, sen kom annie. hon satt på golvet, glodde på mig och skrek. försökte lugna ner henne för att kunna lugna ner mig själv i min lilla spa-stund.

nä.

istället får hunden för sig att hon ska ta sats och hoppa i badet. jaha. sagt och gjort. där står hon med vatten upp till hakan och ser ut som en idiot. jag fnissar lite och plockar ur henne ur badkaret. då början den lilla krabaten gå helcp, drar röven på mattan, skriker som hon håller på att dö och biter sig själv i benen. ser ut som om hon blivit besatt av djävulen. gissar att badsalt och babyolja är bara najs för människor. 

herregud.

iallafall.

i samma stund som jag försöker minnas numret till vetrinären stänger jag in mig själv med henne i duschen. där står jag näck med en ansiktsmask och hårinpackning + badmössa på huvet och har en annie springandes i cirklar runt benen på 1x1 kvadrat. skvätter vatten i stackarns lilla stjärt och håller henne under duschen. ingen glad hund. men gladare. det slutar med att vi sitter på duschgolvet och annie får massage för att bli lugn.
lillskiten mår bra, men jag trodde aldrig att jag skulle massera en hund näck i duschmössa.

så mycket för spakväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0