Vi ska pa semester alskling!

nu ar resan hem till sverige bokad! den 21 juni landar jag pa arlanda. 09.25 for att vara exakt! oh det ska bli sa harligt att komma hem. jag fick antligen mitt paket fran mina foraldrar idag, de skickade de den 10 april och dunkade ner i ladan har idag. laste pa stamplarna och den 5 maj var paketet i windhoek. sa ja. 4 veckor tog det for paketet att fardas 30 mil.
...
iallafall.
nu nar jag fatt forsmak pa sverige i mitt paket har jag bestamt mig for att gora en lista pa saker jag vill ha gjort i sverige innan jag aker tillbaka till namibia.
  • dricka kranvatten
  • bada i sotvatten
  • ata ikeakottbullar, ikeakorv och dricka ikeapepsi
  • ata burger kings whopper junior med extra lok.
  • dricka "svensk" fanta
  • kora pa ratt sida av vagen
  • vara med om att ett rodljus sla om nar jag  ar ensam i korsningen.
  • Ata en tunnbrodsrulle
  • prata maria montazami-svenska
  • ta en kvallscigg i dagsljus
  • kolla pa nyhetsmorgon och svensk kvalitetstv overlag
  • ladda hem sa sjukt mycket film och musik
  • anvanda spotify i mobilen
  • ata skagenrora
  • ata rabarber, hallon, jordgubbar och blabar utan att betala 500kr/kg
  • dricka oboy
  • ata raksallad pa kalle pa spangen
  • uppskatta snabb service
  • kolla pa youtubeklipp utan att pausa
  • p3
  • kopa mozzarella for 10 kr
  • ata lovtunnbit micromat
  • ata en kebabtallrik fran lustigkullagrillen
  • kunna ta ut pengar utan avgift
  • betala med kort pa 5 sekunder istallet for 3 minuter
  • sjalvscanning pa ica
  • kopa upp halva ikea
jag aterkommer med en langre lista, nu maste jag jobba och sluta dromma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0